Aardappel-Sperziebonen-Tomatensalade

Een heerlijke zomerse salade voor bij de BBQ of met gewoon een stukje vlees op je bord erbij.
Wil je koolhydraatarm eten? Gebruik dan minder of helemaal geen aardappels. Vervang de aardappels eventueel door gegaarde roosjes bloemkool.

De Colombo-aardappels die ik gebruik bevatten 30% minder koolhydraten dan gewone aardappels. Ik vind ze heerlijk! Misschien ook iets voor jou?






Ingrediƫnten voor 2 personen:


400 gram aardappels geschild
400 gram sperziebonen
150 gram cherry-trostomaatjes
1 tl mosterd
1 tl olijfolie
50 gram Griekse yoghurt
25 gram mayonaise
versgemalen peper en zout
handvol verse platte peterselie



Bereiding:

Schil de aardappels en snijd ze in stukken. Kook ze gaar, giet af en laat nog even droogstomen.
Snijd de puntjes van de sperziebonen, breek ze als je dat handiger vindt, en kook ze beetgaar. Zelf houd ik niet van hele hard bonen, dus ik heb ze zeker 12 minuten gekookt. Proef  tussendoor een keertje wat jij lekker vindt :-) Giet de bonen af en laat afkoelen.
Snijd de trostomaatjes doormidden.

Maak een dressing van de mosterd, mayonaise, 1 tl olijfolie en yoghurt. Snijd de peterselie fijn en roer erdoor. Maak op smaak met wat versgemalen peper en zout. Schep de aardappels, bonen en tomaatjes door de dressing.

Serveer de salade met een lekker stukje vlees of vis naar keuze.


Eet smakelijk!


TuinTuin

Reacties

  1. Ziet er goed uit, en wat een mooie pan, waar koop je die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam,

      Het is een Tupperware schaal, een oudje! Maar nog steeds veel in gebruik. Er zijn nu vast vergelijkbare schalen in de handel. Omdat de salade lauw is hoefde hij niet in een pan.

      Verwijderen
    2. Hoi Martine, ik bedoel die grilpan, kan die gewoon op het vuur?

      Verwijderen
    3. Hahahahaha, ik lach me slap... Ja, dat is een grillpan van Le Creusset, helemaal geschikt voor het vuur (in mijn geval inductie). Het is een gietijzeren exemplaar, loeizwaar maar ook superfijn!
      Hier vind je meer informatie over deze pan: http://www.lecreuset.nl/Onze-Producten/Gietijzer/Grils-Skillets/Gril-Rond-25cm/

      Verwijderen
  2. Thanks;))tupperware is natuurlijk ook leuk haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten