Courgette - Komkommer - Salade

Dit voorjaar heeft mijn neef voor mij een paar grote bloembakken gevuld met kruiden en een aantal groenten. Van de groenten verwachtte ik niet heel veel, maar het heeft mijn verwachtingen helemaal overtroffen! Gelukkig gaf hij me ook goed advies, waardoor ik nu bijna iedere dag een courgette kan oogsten en de tomaten volop beginnen te groeien. Ook de rode pepers uit eigen tuin blijken een groot succes...
De kleine courgettes uit eigen tuin zijn veel smakelijker dan die uit de winkel en kunnen ook rauw worden gegeten in bijvoorbeeld een salade. Vandaag wordt het weer een warme dag, dus ideaal voor een salade!


Ingrediƫnten:

50 gram Griekse yoghurt
50 gram magere yoghurt
1 tl limoensap
1 tl honing/steviala sweet bee
1 tl verse gesneden peterselie
1 tl verse gesneden bieslook
snufje gember
versgemalen peper
¾ komkommer
2 mini courgettes (of ¼ grote)
1 grote appel

Bereiding:

Meng de Griekse en magere yoghurt met de limoensap, honing, peterselie, bieslook en gember tot een dunne dressing. Snijd de courgette en (ongeschilde!) komkommer zo dun mogelijk, maak blokjes van de appel en schep alles door de dressing
De salade is erg neutraal en mild van smaak, waardoor hij prima combineert bij bijvoorbeeld een BBQ of een pittig  vleesgerecht!

Reacties

  1. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gourgettes rauw gegeten, meestal roerbak ik ze in olijfolie met geruld gehakt en zure room, ook lekker.
    Bedankt voor je bijzondere recept!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten