Zoete Maïskolf - in de oven of op de BBQ

De afgelopen dagen was het prima weer om lekker te BBQ'en, wat ik dan ook graag doe. Sterker nog, je mag me er voor wakker maken!
Wel houd ik van een bbq met lekkere, gezonde dingen en veel variatie, dus niet alleen maar vlees maar ook groenten en fruit. In een van de supermarkten zag ik onlangs maïskolven liggen, en dat leek me nu wel eens een originele uitbreiding.
Het recept is simpel en erg lekker, dus zeker het proberen waard! De hoeveelheden zijn voor 1 maiskolf, dus je kunt er net zoveel maken als je zelf wilt.



Ingrediënten:
1 maïskolf
2 tl honing
10 gram roomboter

Bereiding:
Verwijder de bladeren en de sliertjes van de maïskolf zodat hij mooi schoon is.
Neem een stuk aluminiumfolie van ongeveer 30 cm en leg de maïskolf in het midden. Smeer de boter over de bovenkant van de maïskolf en schenk de honing eroverheen.
Vouw het folie dicht maar doe dit niet te strak.

Verwarm het pakketje ongeveer 20-30 minuten op een hete BBQ, of in een voorverwarmde oven van 220 graden. Pak het pakketje voorzichtig uit en smullen maar!

Tip: Varieer met smaken. In plaats van een zoete maiskolf kun je ook kiezen voor een pittige variant, bijvoorbeeld met chilivlokken.

Reacties

  1. Ja hoor, ook het proberen waard!
    Ik zie nergens iets om aan te klikken om volger te worden. Klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jawel hoor Gerda, in de rechterkant van de site zit wel een optie om volger te worden! Zowel op bloglovin als via google zijn er mogelijkheden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook zakje vannillesuiker bij.
    Ruikt dan overheerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker hoor maiskolven. Heerlijk voor bij de bbq, vind het zelf heel lekker om ze te grillen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten