Sukadelappen uit de oven

Zin in een heerlijk stoofgerecht maar geen tijd om op te letten? Maak dan eens deze sukadelappen in de oven. In een mum van tijd is jouw werk klaar en de oven doet de rest!

Hoewel ik meestal tijd genoeg heb vond ik dit wel erg makkelijk. Overigens wel lastig om niet ín de schaal te kunnen kijken, omdat het aluminiumpapier dit niet mogelijk maakt. Reuze spannend dus als dat eraf gaat. Probeer het eens. Met deze kou echt een aanrader...



Ingrediënten:
4 sukadelappen
400 gram champignons
olijfolie
versgemalen peper
1 ui
1 blaadje laurier
2 kruidnagels
50 ml rode wijnazijn
350 ml rode wijn
3 plakjes ontbijtkoek

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 170 °C. Bestrooi de sukadelappen met zout en peper. Verhit olie in een pan en bak het vlees aan beide kanten goudbruin. Leg de sukadelappen in een ovenschaal. Snijd de champignons in vieren. Pel en snijd de ui in ringen. Verhit opnieuw olie in de pan en bak de champignons goudbruin. Voeg de ui, laurier en kruidnagel toe en bak kort mee. Blus af met de azijn en de wijn. Breng aan de kook en bind af met de plakjes ontbijtkoek. Schenk de saus over het vlees, dek af met aluminiumfolie en gaar het vlees in circa 1,5 uur in de oven.

Reacties

  1. hoi,

    dit lijkt mij een heel makkelijk recept, ik ga hem binnenkort uitproberen. Zou je hem ook zonder champignons kunnen maken? (ze staan trouwens niet bij de ingredienten)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, je kunt het vlees ook prima zonder champignons bereiden. Eventueel kun je een extra ui gebruiken, of wat kleine blokjes wortel toevoegen. Succes ermee, en bedankt voor je opmerkzaamheid! De champignons staan er nu bij :-)

      Verwijderen
  2. Sukadelappen met rode kool aten we vroeger regelmatig (in de vorige eeuw toen ik nog jong was). Dit klinkt ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martine,

    Afgelopen zaterdag eindelijk een dag gehad dat ik "aan huis gekluisterd" was en kon ik de sukadelappen maken. In 1 woord: njammie! Zelfs man en kind waren verbaasd, ik had 600 gram vlees en dat hebben we met z'n drieen opgegeten (de planning was voor 2 dagen.....)

    Groetjes

    Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat voor rode wijn moet ik hiervoor gebruiken?
    merk plus soort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen voorkeur af. Geen zoete wijn in ieder geval, maar een Pinot Noir of Merlot zijn prima geschikt.

      Verwijderen
  5. Wat voor groente kan ik hierbij doen? Wat combineert het lekkerst

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aluminium folie met de glimmende of doffe kant naar buiten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten