Om je vingers bij af te likken: Suikermais

Tsja, dat vind ik dan hè... Ik ben dol op vers bereide mais, terwijl ik die uit blik niet lekker vindt. Mijn man vindt het echter 'veevoer' en maak ik er echt niet blij mee. Hij weet niet wat hij mist!

Onderstaande bereiding is supersimpel en vreselijk lekker. Eet er niet te veel van, want het vult enorm! Met 2 kolven heb je als bijgerecht voldoende voor 4 personen.
Zorg voor goede, verse mais.

Ingrediënten:
2 verse suikermaiskolven
1 el roomboter

Bereiding:
Trek het blad van de maiskolven en verwijder zo goed mogelijk alle draden. Zet een ruime pan met water op en breng het water aan de kook. Doe de maiskolven in het kokende water, zodat ze net helemaal onder liggen. Laat de mais ongeveer 10 minuten koken.
Haal ze uit het water en laat goed uitlekken.
Serveer met een klontje boter eroverheen... Kinderen vinden het vaak leuk om van een hele maiskolf te kluiven, maar ik snijd hem meestal in stukken.

Tip: Doe echt geen zout bij het kookwater!! Dit maakt de mais taai. Je kunt de mais zouten voordat je hem serveert.

Reacties