Spruitjes met mosterd en honing

Oké, ik geef het toe: Ik houd niet van spruiten. Echt vies vind ik ze niet, maar mijn maag komt in opstand als ik ze eet. Dit is niet alleen bij spruiten het geval, maar onder andere ook bij gekookte broccoli en bloemkool. Heel vervelend, want koolsoorten zijn erg gezond en ik wil ze dus wél graag eten.
Door in de smaken te variëren, kan ik er gelukkig een kleine hoeveelheid van eten. Van deze spruitjes met mosterd en honing at ik maar liefs een hele opscheplepel. Wie het kleine niet eert...

Ingrediënten:
400-500 gram spruiten
50 gram roomboter
3 tl mosterd
2 tl honing

Bereiding:
Kook de schoongemaakte spruitjes in 8-10 minuten beetgaar. Giet ze af en laat even uitlekken.Verhit in een koekenpan de boter en voeg er de mosterd en honing aan toe. Roer even door. Schep de spruitjes erdoor en verwarm kort.

Reacties