Champignons met zachte geitenkaas, honing en tijm

Zoals beloofd vandaag het recept van de 'andere champignon' van Chantal!

Ik ben een groot voorstander van een warm ontbijt of lunch omdat dit voor mij beter te verteren is. Ik houd ook van variatie en dus ga ik telkens op zoek naar wat nieuws. Vaak improviseer ik met wat er voor handen is.
Zachte geitenkaas kun je wel een paar weken bewaren en en is veelzijdig, dus heb ik het vaak in huis. Vandaag heb ik het gecombineerd met verse reuze champignons en dat is een heerlijke combinatie.

Ingrediënten:
2 portobello' s of reuze champignons
4-6 schijfjes zachte geitenkaas
1 à 2 theelepels honing
1 halve theelepel gedroogde thijm
 peper            

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 160 graden.
Veeg de champignons schoon met keukenpapier of speciale zachte borstel.
Verwijder de steel uit de champignons
Maal wat verse peper in de binnenkant van de hoed.
Verdeel de kaas over de 2 champignons, druk de kaas zachtjes aan. Gebruik zoveel kaas als nodig is om de champignons te vullen tot onder de rand. Dit is afhankelijk van de maat van de champignons, als je hoger gaat dan de rand loopt de kaas eruit wanneer ze in de oven staan.
Doe wat honing over de geitenkaas en verdeel de tijm over de vulling
Zet ze op een rooster in de oven gedurende 20 tot 25 minuten.

Tips: Strooi een paar pijnboompitjes over elke champignon voor je ze in de oven zet.
Je kunt ook kiezen voor geitenkaas waar de honing al aan toegevoegd is.

Deze champignons zijn ook heerlijk als voorgerecht of bij de maaltijd met bijvoorbeeld geroosterde groenten.
Ik hoop dat ze jou net zo goed smaken!

Reacties