Reuze champignons met spek en ei

Opnieuw een recept van Chantal!

Toen ik deze week boodschappen deed zag ik dat de reuze champignons in de aanbieding waren. Aangezien ik een voorstander ben van voordelig maar gezond eten, dacht ik 'dat is leuk, daar ga ik wat mee maken.'
In mijn enthousiasme nam ik er een paar mee om te experimenteren, maar ik had nog geen idee wat het worden zou. Dezelfde avond, toen ik in al in bed lag schoot me ineens een idee te binnen en al snel volgden er meer.
Zo ontstond onder andere dit snelle recept.

Ingrediƫnten:
2 portobello' s of reuze champignons
1 plak (katen- of ontbijt)spek
2 eieren maat S
peper

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 160 °C.
Veeg de champignons schoon met keukenpapier of een speciale zachte borstel.
Verwijder eventueel een stugge steel uit de champignon.
Maal wat verse peper in de binnenkant van de hoed.
Snijd de plak spek doormidden en leg in iedere champignon een halve plak. (Je kunt ook in elke champignon een hele plak doen maar dit is natuurlijk zouter.)
Breek in elke champignon voorzichtig een ei en plaats ze op het rooster van de oven.
Bak ze gedurende 20 tot 25 minuten.

Tip: Deze champignons zijn heerlijk als hartig ontbijt, lunch, voorgerecht of hoofdgerecht met een gemengde salade. Als je het spek weglaat heb je een voedzaam vegetarisch bijgerecht.


Ben je benieuwd welke vulling Chantal voor de andere champignon heeft bedacht? Volgende week maandag verschijnt het recept!

Reacties

  1. Dat lijkt me heel lekker...
    Zal deze zeker en vast hier voorschotelen en laat je dan weten hoe ze waren ;-).
    Groetjes en bedankt voor het receptje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten