Let's party: watermeloen-shake

Een feestelijk recept van Chantal:

Onlangs was ik boodschappen doen in de wetenschap dat Martine en haar man op bezoek zouden komen. Ik had beloofd Thais voor hen te koken en belofte maakt schuld.
Nu viel mijn oog op de watermeloen die in de reclame was, want watermeloen en Thailand gaan voor mij hand in hand. Een vers stuk meloen is namelijk een heerlijke afsluiter van een maaltijd, zeker wanneer het buiten warm is.
Daar te koop bij lokale mensen. Hun "winkel" is een bakfiets of handkar met een een kleine glazen vitrine gevuld met ijsblokjes en prachtig gesneden fruit, meestal met een parasol erboven.

Maar ik dacht meteen ook aan de watermeloen-shake die goed bij een zomerse of Aziatische maaltijd past. 
Daarnaast is deze shake ook een leuk feestelijk drankje. Zeker wanneer de zomer het af laat weten...
Ik hoop dat jullie het net zo smakelijk en dorstlessend vinden als wij...


IngrediĆ«nten (voor twee personen):
175 gram ijsblokjes
400 gram watermeloen met schil goed gekoeld (± 230 gram zonder schil)
1 afgestreken tl kristalsuiker
2 tl limoensap

Benodigdheden:
Keukenmachine met de mogelijkheid om ijs te malen.

Bereiding:
Schil de watermeloen en snijd hem in grove stukken, als de meloen dikke zwarte pitten heeft verwijder deze dan zoveel mogelijk.
Maal de ijsblokjes met de keukenmachine tot ijsschaafsel.
Maal de watermeloen met het ijsschaafsel, de suiker en het limoensap kort in de keukenmachine tot de watermeloen vloeibaar is.

Verdeel het sap over twee grote glazen en laat het je smaken!

Reacties