Tonijnsalade

Als ik ergens lunch kijk ik vaak of ik hem kan vinden op de kaart: tonijnsalade. Heerlijk vind ik dat!
Het leuke is dat hij ook heel makkelijk zelf te maken is. Met een paar ingrediënten en een blikje tonijn maak je in een handomdraai een voedzame, gezonde salade.
Soms eet ik de tonijnsalade in combinatie met sla, maar lekkerder nog vind ik de combinatie met komkommer.



Ingrediënten voor een lunch van 3 - 4 personen:
300 gram uitgelekte tonijn (2 blikken)
50 gram mayonaise
50 gram Griekse yoghurt
100 gram augurk
15 gram kappertjes
½ tl gedroogde dille
½ tl citroensap
peper en zout
2 komkommers

Bereiding:
Verwijder het uiteinde van de komkommers en halveer ze. Snijdt nu de helften in de lengte doormidden. Verwijder met een klein lepeltje de zaadlijsten, zodat je een soort 'bootje' krijgt.
Meng in een kom de tonijn met de overige ingrediënten. Schep de salade in de komkommerbootjes of serveer de salade op bijvoorbeeld een groot koolblad met de komkommer apart.

Tip: Wil je de salade serveren bij toast of stokbrood? Gebruik dan iets meer mayonaise/yoghurt. Brood en crackers hebben meer vocht nodig dan komkommer, die van zichzelf al sappig is.

Reacties