Eiersalade

De lente is begonnen! Buiten zie je de eerste krokussen alweer boven de koude grond uitkomen... De bomen en planten lopen weer uit en je kunt het voorjaar bijna ruiken. Heerlijk vind ik deze tijd van het jaar. Een tijd vol belofte...
En in deze tijd valt Pasen. Voor veel mensen de gelegenheid om bij elkaar te komen voor een uitgebreide brunch. Bij die gelegenheid mogen de eieren natuurlijk niet ontbreken. Eieren zijn - culinair gezien - toch hét symbool voor het voorjaar en Pasen.

Ingrediënten:
10 eieren
50 gram mayonaise
100 gram Griekse yoghurt
1 tl vers citroensap
3 bosuitjes
100 gram zoet/zure augurk
1 el versie bieslook

Bereiding:
Kook de eieren in ongeveer 7-8 minuten hard en spoel ze af met koud water. Pel de eieren en snijd ze in niet al te kleine stukjes. Snijd ook de augurken in kleine stukjes en de bosui in dunne ringen.
Maak een dressing van de yoghurt, mayonaise en het citroensap. Meng hier de eieren, augurk en bosui door. Breng de salade op smaak met peper en zout.
Serveer de salade met verse gesnipperde bieslook.

Tip: Serveer de salade per portie in bijvoorbeeld een blad van kleine Romeinse sla of in een witlofblad.

Zelf herdenk ik met Pasen de opstanding van Jezus. Wat betekent Pasen voor jou?

Reacties

  1. Pasen is voor mij hetzelfde als wat het voor jou is: de opstanding van Jezus Christus. En dat is me een feest!!
    Bedankt weer voor het heerlijke recept.
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de eiersalade gemaakt en iedereen heeft gesmuld.Ik had nog wat over en vandaag is ie nog lekkerder.
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoelang houdt je zoiets goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pasen betekent voor ons de opstanding van Jezus.
    De eiersalade gemaakt , wij gaan naar onze vrienden.
    als hij smaakt zoals hij er uit ziet, komt alles goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten