Pittige bloemkoolsoep

Kennen jullie de kruidenlijn Original Spices van Jonnie Boer? Zoals jullie weten maak ik m'n kruidenmixen heel graag zelf, maar voor deze mixen maak ik een uitzondering.
Ze bevatten geen toevoegingen én de meeste bevatten geen zout, wat ik een pluspunt vind. Hoewel ik niet meer zoutarm hoef te eten, doseer ik mijn zout graag zelf. Daarbij zijn kruidenmixen mét zout in verhouding veel duurder!

Ingrediënten voor 4 personen:
1 bloemkool
1 - 1½ el Ras el hanout van Original Spices
50 gram gesnipperde ui
1 el olijfolie
750 ml - 1 liter water
1 - 2 tl zout

Bereiding:
Maak de bloemkool schoon en snijd hem in grove stukken.
Verhit in een soeppan de olijfolie en fruit hierin de ui met de Ras el hanout. Voeg de bloemkool en 750 ml water toe. Breng aan de kook en laat 15 minuten koken zodat de bloemkool gaar wordt.
Meng het geheel met een staafmixer tot een egale massa. Voeg naar wens de laatste 250 ml water toe als de soep nog te dik is. Breng de soep op smaak met zout.

Reacties

  1. Laat ik maar beginnen met 1/2 el.. ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je al snel rood aanloopt en vlammen uit je oren krijgt bij licht pittig zou ik dat zeker doen ja :-D

      Verwijderen
  2. Mmm...klinkt heerlijk! Ik vind de kruiden ook een uitkomst! Ras el hanout is ook heerlijk met gewokte spruitjes met kip!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten