Drumsticks uit de airfryer

Voor Euronics Barneveld bedacht ik een aantal recepten voor de airfryer. Ik gebruikte de Montana Master Fryer XL.

De drumsticks krijgen in de airfryer een krokant korstje en blijven mals en sappig van binnen. Precies zoals een goede drumstick moet zijn!

Ingrediënten:
6 drumsticks
2 el olijfolie
1 el sojasaus
2 tl paprikapoeder
½ tl knoflookpoeder
½ tl chilivlokken
1 tl honing of Steviala Sweet bee (gok-groen)



Bereiding:
Roer de olijfolie, sojasaus en honing goed door elkaar. Voeg hier alle kruiden aan toe en meng deze er ook goed doorheen. Leg de drumsticks in een schaal en schep de marinade erover. Verdeel met je handen de marinade over de drumsticks. Laat de marinade nog minstens een half uur intrekken.
Bak de drumsticks nu in de airfryer, 10 minuten op 180°C en daarna nog 10 minuten op 150°C.

Natuurlijk kunnen deze drumsticks ook in de pan of oven worden bereid. De bereidingstijd is dan ongeveer 10 minuten langer dan in de airfryer.

Houd je niet van pittig? Gebruik dan minder of geen chilivlokken!

Reacties

  1. hoi Martine,
    volgens mij is mijn eerdere bericht niet aangekomen dus nog maar x haha
    moet die kip op t rooster of in t mandje?
    Zou het ook tegelijk met groente kunnen ene helft dit andere dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kip leg ik gewoon in het mandje. Natuurlijk kun je er groenten naast leggen! Als de mand érg vol zit moet je misschien een paar minuten langer baktijd aanhouden.

      Verwijderen

Een reactie posten