Gemarineerde champignons

Bij mijn favoriete wokrestaurant kan ik maar geen genoeg krijgen van de heerlijke soja-champignons die daar in het buffet worden aangeboden. Smaakbommetjes zijn het, echt super!
Omdat we natuurlijk niet iedere week kunnen gaan wokken, trok ik de stoute schoenen aan en ging ik zelf experimenteren. Hoe moeilijk kon het zijn om deze overheerlijke champignons zelf te maken?

Wat bleek? Helemaal niet moeilijk! Echt heel makkelijk zelfs... Probeer het ook maar eens!



Ingrediënten:
250 gram (niet al te grote) champignons
Voor de marinade:
1 el olijfolie
1 el oestersaus
2 el sojasaus
⅛ tl gemalen peper
¼ tl knoflookpoeder

Bereiding:
Meng in een kom alle ingrediënten voor de marinade. Veeg de champignons goed schoon en voeg ze toe aan de marinade. Roer ze goed door, zodat alle champignons een laagje van de marinade krijgen.
Laat het nu minimaal een uur intrekken en roer de champignons regelmatig om.
Schep de champignons in de mand van de airfryer en bak ze 10 minuten op 170 °C.
Je kunt ze zowel warm als koud serveren!

Tip: Ga naar een Chinese toko of een natuurwinkel voor een goede soja- en oestersaus zonder E621.

Voor Euronics Barneveld bedacht ik een aantal recepten voor de airfryer. Ik gebruikte de Montana Master Fryer XL. 

Reacties

  1. Reacties
    1. Wanneer je 1 el oestersaus gebruikt en niet alle champignons tegelijk op eet, vind ik dit groen :D Wel iets van eiwitten/vetten erbij eten dan natuurlijk!

      Verwijderen
  2. Vandaag deze champignons gemaakt..héérlijk! Recept is bij ons een blijvertje hoor! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat gebruik je als je geen airfryer hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kun je de champignons ook in de oven bereiden. Leg ze in een ingevet ovenschaaltje en bak ze op 180 graden, ik vermoed ongeveer 15 minuten.
      In de airfryer worden ze wel lekkerder vind ik!

      Verwijderen
  4. ik ga ze vandaag maken Martine ze lijken me heerlijk maar in de titel ontbreekt de letter N

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip... Slordig van me :( Hopelijk hebben ze gesmaakt!

      Verwijderen

Een reactie posten