Het pindakaasboek: Pindakip

Pindakip uit Het Pindakaasboek
Pindakaas past prima in een gezond en verantwoorde levenswijze. Gelukkig, want ik ben dol op pindakaas! Ik vond het dan ook heel leuk, toen ik het verzoek kreeg van mijn zus Wendy Born, om samen met haar een review te schrijven over 'Het pindakaasboek' dat werd geschreven door Jennifer Foster en Lianne Koster van www.studiocookart.com.
Toen ik het boek in handen kreeg en de foto's en recepten zag, liep het water me werkelijk in de mond. Ook was ik heel aangenaam verrast door de enorme creativiteit van de recepten. Lees HIER het blogbericht van mijn zus om meer over het boek te lezen.

In 'Het pindakaasboek' staan geen specifieke koolhydraatarme gerechten, maar een groot aantal recepten zijn prima in te passen in het koolhydratenuur.  Sommige recepten zijn door het aanpassen van de ingrediënten ook prima koolhyrdraatarm te maken!

Hieronder vind je één van de vele recepten uit het boek; Pindakip

Pindakip uit Het Pindakaasboek

Ingrediënten:

4 kipdrumsticks
olijfolie

Voor de marinade:
1 el pindakaas
2 tenen knoflook
1/4 ui
2 el ketjap
1 el sesamolie
snufje (pikant) paprikapoeder


Ik braadde de kipdrumsticks in een braadslede ipv in een pan!

Bereiding:

Begin met het maken van de marinade. Pers de knoflook en snijd de ui fijn. Meng met de rest van de ingrediënten tot een egale marinade. Marineer de drumsticks met het mengsel en laat het 15 minuten intrekken. Verwarm de oven voor op 200 °C. Bak de drumsticks vervolgens ongeveer 15 minuten in een beetje olijfolie in de koekenpan. Dreigen ze aan te branden? Doe er wat water bij. Klaar? Laat ze nog ongeveer 10-15 minuten in de oven gaar worden. Als de drumsticks te donker worden, kun je er aluminiumfolie overheen leggen.


Bestel HIER 'Het pindakaasboek' van Jennifer Foster en Lianne Koster zodat je nog meer heerlijke recepten kunt maken uit dit bijzonder leuke kookboek!

Reacties