Foodblogswap - Rabarbermoes met aardbeien en Griekse yoghurt

Hoewel mijn foodblog al ruim 5 jaar bestaat, doe ik deze maand voor het eerst mee met de 'Foodblogswap'. Wanneer je deelneemt aan  deze 'swap' (ruil) maak je een recept van een andere foodblog die jou wordt toegewezen en je geeft aan dat recept je eigen draai. Een van de andere deelnemers maakt ook een recept van mijn blog... Spannend dus!

Ik mocht een recept uitzoeken van 'Piens keuken', een blog die ik eigenlijk niet kende. Tjonge, dat was nog best lastig hoor, er waren zoveel leuke recepten om uit te kiezen! Na wat wikken en wegen koos ik het recept voor rabermoes, omdat het nu helemaal de tijd is van rabarber én omdat ik er dol op ben. De combinatie van rabarber en aardbeien was nieuw voor mij, dus dat wilde ik wel eens proberen... Ik vond het leuk om direct een dessert te maken met deze rabarmoes en zo mijn eigen draai aan het recept te geven.

Ingrediënten voor de rabarbermoes:

500 gram rabarber
100 ml vers sinaasappelsap
50 ml water
2 el Steviala Sweet Bee (suikervrije honing)
200 gram aardbeien


Ingrediënten voor het dessert voor 2 personen:

200 gram Griekse yoghurt
200 gram rabarbermoes
100 gram aardbeien

Bereiding:

Snijd de uiteinden van de rabarberstelen en hak de stelen nu in kleine stukjes. Spoel deze goed af, er zit vaak nog wat zand aan rabarber.
Doe de stukjes rabarber met het water en de sinaasappelsap in een kookpan. Voeg de Steviala Sweet bee toe en breng het aan de kook. Laat de rabarber ongeveer 15 minuten zachtjes koken, zodat deze helemaal gaar is. Roer het nu goed door, zodat er een moes ontstaat.
Snijd de 200 gram aardbeien doormidden en doe ze in de hete moes. Kook ze nog een minuutje mee en laat het geheel dan goed afkoelen.

Snijd de overgebleven aardbeien in kleine stukjes en verdeel de helft hiervan over twee mooie glazen. Schep de Griekse yoghurt hier voorzichtig op. Je kunt deze yoghurt naar wens zoeten met wat stevia. Verdeel nu de rabarmoes over de yoghurt en leg de overgebleven stukjes aardbei voorzichtig bovenop.
Smul smakelijk!


Reacties

  1. Heerlijk toetje, mijn moeder maakte vroeger ook altijd rabarbermoes als toetje, daarom zijn wij er ook allemaal zo dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, herinneringen die eten kunnen oproepen! Ik had het zelf eigenlijk nog nooit gemaakt, raar hè? Vanaf nu ga ik het zeker vaker bereiden en eten!

      Verwijderen
  2. Het is lekker zelf eet ik altijd rabarber dus is deze ook heerlijk. De complimenten👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten