Kookboek: SLA easy...

SLA easyIn de zomer van 2013 opende de biologische saladebar 'SLA' haar deuren in Amsterdam. Inmiddels zijn er in diverse steden in Nederland al tien vestigingen!


Wie gezond wil eten zorgt ervoor dat er iedere dag een flinke portie groenten wordt gegeten. Salades zijn een makkelijk manier om dat te doen, ik ben er dan ook dol op.
Ik was dan ook direct enthousiast toen ik het nieuwe kookboek 'Sla easy' zag. Vooral 's zomers kun je mij iedere dag wel blij maken met een salade. Originele recepten voor salades zijn dan ook altijd van harte welkom. Met dit boek kreeg ik wat mijn hartje begeert...


SLA easyDe recepten in het boek zijn onderverdeeld in bereidingstijd. Slim, want niet alle salades zijn in een handomdraai gemaakt en dit maakt het kiezen een stuk eenvoudiger. Nu ik het boek al een paar keer heb doorgebladerd, kan ik nog steeds moeilijk kiezen welke salade is het eerst zal maken. De lauwwarme salade van vijgen en geitenkaas uit de oven met balsamico ziet er op de foto al geweldig uit, en klinkt verrukkelijk. Maar ook de Aziatische salade met gerookte kip, mango en rode peper doet me watertanden... De prachtige foto's maken dit boek nog aantrekkelijker en ik weet zeker dat ik komende zomer veel van deze recepten zal gaan proberen.
Hoewel veel mensen - net als ik - bij salades aan zomer denken, is dat nu niet meer nodig. In de recepten worden namelijk ook typische wintergroenten gebruikt. Wat dacht je bijvoorbeeld van een salade van gemarineerde boerenkool met parmezaan en zuurdesem-croutons? Lijkt me heerlijk.

Naast recepten voor salades vind je in dit boek ook een aantal recepten voor lekkere dressings. Een goede dressing maakt van een salade een bijzondere maaltijd.

Totdat in Harderwijk een vestiging van 'SLA' wordt geopend, kan ik nu zelf aan de slag met de heerlijke recepten. En mocht ik elders een vestiging tegenkomen, dan weet ik zeker dat ik zo'n heerlijke salade voor me laat bereiden.


Hoewel vrijwel alle salades lauw of koud worden geserveerd, wil ik dit boek toch graag WARM aanbevelen!


Informatie:
Titel: Sla easy salades
Auteur: Ida de Haart
ISBN: 9789021564838
Uitgeverij: KOSMOS
Prijs: €15,00

Reacties