Tip: Maak een heerlijk kruim van je 'misbaksel'!

Ken je dat? Je hebt een recept opgezocht dat je lekker lijkt, je hebt de ingrediënten gekocht en gaat lekker aan de slag. Het lijkt goed te lukken, het ruikt heerlijk als het in de oven staat dus je krijgt er al helemaal zin in.
Je haalt het uit de oven en.... mislukt...

Geloof me, als dit je overkomen is, ben je echt niet de enige. Het overkomt mij nu nog steeds! Meestal is het mijn eigen fout. Ik heb de hoeveelheid verkeerd gelezen of ben tijdens het proces toch een ingrediënten vergeten... Mijn kokoskoeken bak ik bijvoorbeeld ook wel eens in één grote vorm en ik snijd er dan later plakken of stukken van... Maar toen ik kokosmelk vergat was het resultaat wel héél erg droog!

Voor deze (zoete) misbaksels heb ik nu de ideale tip: Verkruimel het bakresultaat, doe het in een leuke glazen pot en schep af en toe een lepel in de yoghurt. Je zult zien dat de meeste mislukte koeken en cakes dan nog heerlijk zijn. Weggooien hoeft dan niet, waardoor je met meer plezier een volgende poging zult doen...

Wat is jouw grootste miskleun?

Reacties

  1. Owww, recent deed ik 10 dingen tegelijk... (daar ging het al fout ;)) Vervolgens dacht ik dat ik geen water had toegevoegd aan de ingrediënten voor het brood om te bakken... Ik kieper er nog 450 ml achteraan; je raadt het al; helllluuuuuppp, ik had het al wel erin gegooid. Op het oog nog wat bloem en meel toegevoegd, maar het was veeeel te nat. Tel daarbij op een drukke dag waarin ik tot 2x toe hem over de bak liet rijzen en het aanrecht eronder had zitten, het wilde eerst niet garen, stond maar liefst bijna 2u in de oven en kwam eruit; binnenkant wel gaar maar nog nattig, flink gat erin, rest van het brood was zwaaaaar, maargoed we hebben het opgegeten. Het was echt niet lekker, maar echt m'n eigen schuld ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar hoor! En weggooien voelt dan zó beroerd dat je het toch maar opeet al is het niet geweldig... Je leert er wel van zullen we maar zeggen :D

      Verwijderen
  2. Leuk en lekker idee. Creatief bedacht hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het ontstond omdat ik het zo jammer vond om het voedsel te verspillen... En dat pakte goed uit :D

      Verwijderen

Een reactie posten