21 februari 2018: 4 jaar op gewicht!

Het blijft ieder jaar een leuke herinnering, de dag waarop ik 'op gewicht' was. Juichend van blijdschap sprong ik van de weegschaal toen hij 59,9 aangaf. Eindelijk, eindelijk, eindelijk genoeg afgevallen!!
Vanaf mijn kindertijd was ik te zwaar en ondanks vele maanden hongerlijden, consulten bij verschillende diëtisten en (achteraf kwalijke) adviezen van artsen, lukte het me niet om mijn overgewicht kwijt te raken.
Grip op Koolhydraten bracht hier vier en een half jaar geleden gelukkig eindelijk verandering in!



Lees HIER meer over de strijd tegen mijn overgewicht en hoe Grip op Koolhydraten mijn leven veranderde...

Toen ik destijds begon met dit voedingsprogramma, was het nog vrij nieuw om op je koolhydraatinname te letten als je af wilde vallen. Tegenwoordig is dat gelukkig anders en staat deze manier van eten - en leven! - volop in de belangstelling.
Op de Gezondheidsbeurs in Utrecht waren de sprekers het eigenlijk allemaal met elkaar eens: koolhydraten zijn in de meeste gevallen de boosdoeners bij mensen met overgewicht.

Ik woonde onder andere een lezing bij van arts en schrijver William Cortvriendt. Jullie kennen hem misschien van het boek 'Hoe word ik 100?', waar vorig jaar ook een televisieprogramma over verscheen. Onlangs bracht hij een nieuw boek uit met als titel 'Lichter'.
Inmiddels is hij al bij diverse radio- en tv-programma's als gast aanwezig geweest en ik ben blij dat het eindelijk iemand is gelukt om met deze kennis over voeding de publiciteit te halen.
Natuurlijk kan ik hier herhalen wat hij benoemt in zijn boek, maar ik raad jullie eigenlijk aan om zélf te luisteren naar wat hij te zeggen heeft door op bovenstaande links in dit bericht te klikken.
Hierna wil je ongetwijfeld meer weten en in dat geval is zijn nieuwe boek 'Lichter' een enorme aanrader.
Natuurlijk hoef je het niet voor 100% met deze meneer eens te zijn - ben ik ook niet - maar ik ben wel blij dat hij tegen de 'gevestigde orde' in durft te gaan én hiervoor ook aandacht krijgt.


                              

Tot nu toe werd al het geluid dat tegen het Voedingscentrum ingaat eigenlijk systematisch geweerd omdat het niet goed is voor de levensmiddelenindustrie als mensen vers en gezond gaan eten...
Wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat margarine kankerverwekkend is en roomboter een goede keuze, worden steevast van tafel geschoven. Zelfs onze overheid doet daar aan mee! Het blijft in mijn ogen onbegrijpelijk dat we zo veel jaren gewoon voorgelogen zijn en nog altijd van de overheid het 'light-en-vetarm-sprookje' te horen krijgen. Zelfs in ziekenhuizen wordt deze achterhaalde en ongezonde manier van eten nog geadviseerd.
Ook al ben ik nu vier jaar op gewicht, mijn cardioloog blijft volhouden dat dit 'toverdieet' niet zomaar aan anderen geadviseerd kan worden... Mijn huisarts is gelukkig inmiddels wél overstag!

Heb jij overgewicht en lukt het maar niet om de kilo's te verliezen? Stop dan met weinig eten en hongerlijden maar kijk eens verder rond op mijn blog. Vooral onder het menu 'GOK' zul je veel informatie kunnen vinden over deze manier van eten.
Kom je er niet uit? Voel je dan vrij en schrijf me via de mail of via het contactformulier.

Reacties