Gevulde paprika

Vandaag een recept op verzoek! Een vriendin van mij vroeg me of ik ook een lekker recept had voor gevulde paprika's. Die had ik niet en daar kon ik het dus niet bij laten zitten. Ik kocht paprika's, bezocht google en stond een paar uurtjes in de keuken te experimenteren.

Ingrediƫnten voor 2 personen:
4 paprika's (kleur naar wens)
2 tomaten
1 ui
125 gram zilvervliesrijst
1 klein blikje tomatenpuree
1 rode peper
2 blaadjes salie
1 bouillonblokje
200 gram rundergehakt
2 tenen knoflook
2 el paprikapoeder
versgemalen peper
zout naar smaak

Ontvel de tomaten en snijd deze in blokjes. Snipper de ui en de knoflook. Haal de zaadjes uit de peper en snijd de peper zo fijn mogelijk.
Verkruimel in een halve liter kokend water het bouillonblokje.
Fruit in de olie de ui twee minuten en doe de knoflook en rode peper er daarna bij. Bak deze een halve minuut mee en voeg daarna het gehakt toe. Bak het gehakt bruin. Voeg de blokjes tomaat toe en laat nog een minuutje meebakken. Voeg nu de bouillon en de tomatenpuree toe. Breng opnieuw aan de kook en doe de rijst erbij. Roer goed door elkaar en laat zachtjes pruttelen tot de rijst net niet helemaal gaar is. Controleer tussentijds of er genoeg vocht bij de rijst zit. Zo niet, voeg dan wat kokend water toe.

Snijd de bovenkant van de paprika's af en verwijder zo goed mogelijk de zaadlijsten. Maal wat peper in de paprika's en zet ze (zonder de kapjes) in een ingevette ovenschaal (leeg!) 10 minuten in een voorverwarmde oven. Vul ze hierna met het gehaktmengsel. Zet terug in de oven en laat nog 15 minuten op 200° C staan.

Serveer met het kapje erop of schuin ertegenaan. Eet smakelijk!

Reacties