Huisgemaakte kruidenkaas

Dit gerechtje ontstond min of meer toevallig toen ik onlangs in korte tijd een vol pak yoghurt op moest maken.
Ik besloot de yoghurt uit te laten lekken, omdat ik nog wat fruit had waar uitgelekte yoghurt lekker bij is.
Maar ook daarna had ik nog een portie uitgelekte yoghurt over. Die was inmiddels zover ingedikt dat het een roomkaas-achtige structuur had gekregen. Dit deed mij besluiten er een kruidenkaas van te maken.

Ingrediƫnten:
6 el uitgelekte volle yoghurt (15 uur)
handvol verse bieslook
handvol verse peterselie
scheutje citroensap
1 kleine rode peper
1 flinke teen knoflook
1 gram zout
versgemalen peper
paar druppels vloeibare stevia

Bereiding:
Was en snijd de bieslook en peterselie zeer fijn. Verwijder de kern uit de knoflookteen en pers hem uit. Haal de zaadlijsten en pitjes uit de peper en snijd ook deze zo fijn mogelijk.
Meng de knoflook, kruiden, zout en rode peper door de yoghurt. Breng op smaak met citroensap, stevia en versgemalen peper.Voeg naar smaak nog extra zou toe.

Lekker op een plak komkommer of een cracker

Reacties

  1. Zo'n mager recept kan ik wel gebruiken. Leuk,ik ga het uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten