Snelle guacamole

Guacamole (spreek uit: gwa-kamole) kan op veel manieren worden bereid, en op internet vind je dan ook legio recepten. Ook op mijn blog gaf ik al eerder een recept voor guacomole, daarin zit tomaat verwerkt.
Vorige week waren bij Albert Heijn de avocado's in de aanbieding en aangezien ik dol ben op guacamole kocht ik er 2 en maakte ik er een 'snelle guacamole' van. Deze versie bevat niet heel veel ingrediënten, maar is supersnel klaar en érg lekker!
Zelf mixte ik alle ingrediënten in de staafmixer, maar als je wat meer tijd neemt kun je ook alles heel fijn snijden. De structuur wordt dan wat grover, het is maar waar je de voorkeur aan geeft!

Ingrediënten:

2 tenen knoflook
1 sjalotje
2 avocado's
1 kleine rode peper (of groot als je van pittig houdt!)
1 gram zout
versgemalen peper
flinke handvol verse koriander (of peterselie)
halve citroen

Bereiding:

Snijd de sjalot, rode peper en knoflook in grove stukken. Trek het vel van de avocado's af. Schil hem niet, dan gaat er veel vruchtvlees verloren! Je kunt de avocado's ook halveren en het vruchtvlees eruit scheppen.
De lege helften zijn dan leuk te gebruiken als 'schaaltje' om de guacamole in te serveren.
Mix alle ingrediënten in de blender of met de staafmixer tot een gladde puree. Maak op smaak met versgemalen peper en citroensap.
De citroensap zorgt er ook voor dat de guacamole wat langer mooi groen blijft, dus het is niet verstandig om deze helemaal weg te laten!

Bulk Alert

Reacties

Een reactie posten