Groene smoothies... Jakkie of Jammie?

Vorige week kwam ik op een website de term 'groene smoothies' tegen. Smoothies ken ik natuurlijk al, heerlijke vruchtensappen die ik regelmatig koop of bij de V&D drink. Ook thuis pureer ik wel eens wat (overrijp) fruit, eigenlijk ook een smoothie.
De term 'groene smoothie' kende ik echter nog niet, en in eerste instantie klonk het wel heel erg groen en gezond. Een smoothie van alleen groen fruit of zo? Leek me niet veel mis mee. Toen ik wat meer ging lezen bleek dat er in deze smoothies naast fruit (niet alleen groen) ook groene bladgroenten zitten. "Jakkie, gemalen groenten!"


De overige informatie sprak me wél erg aan... En tomatensap en wortelsap vind ik ook lekker, dus waarom zou ik eigenlijk geen gemalen sla of andijvie lusten... De complete filosofie achter het 'groene smoothie' idee zal ik jullie nu besparen, maar dat het me goed zou doen om meer groenten binnen te krijgen... daar was ik wel van overtuigd!

Ik probeer altijd genoeg fruit en groenten te eten, maar soms schiet het er toch bij in. Daar komt bij dat ik geen grote eter ben, en dan is 2 ons groente soms een behoorlijk hoeveelheid, zéker als dit bladgroenten zijn!
Afgelopen maandag plunderde ik dus mijn fruitschaal en kocht een zak ijsbergsla. Dat leek me een veilig begin. Ik mixte een halve zak ijsbergsla met een banaan en een halve meloen, samen met wat extra water. En toen moest er natuurlijk geproefd worden... Ook manlief stond niet negatief tegenover dit smoothieplan, en besloot mee te doen... We namen - met onze ogen dicht natuurlijk - een slok en.... Het was helemaal niet vies!! We vonden het zelfs lekker!
De volgende dag ging er een stengel (geschilde!) bleekselderij extra door het mengsel en aan het einde van de week deden we zelfs al verse spinazie in de smoothie (met aardbeien, appel en kiwi). Eerlijk gezegd gaan we de smoothies iedere dag meer waarderen. En geloof het of niet, de afgelopen week hebben we allebei meer energie gekregen! Wij gaan er dus mee door, ik houd jullie op de hoogte!

Reacties

  1. Mocht je een keer geen groente hebben of er geen zin in hebben, dan jpkn je ook een heelepel tarwegraspoeder of chlorellapoeder (verkrijgbaar boj oa de Tuinen) toevoegen. Is ook niet vies! Smaakt een beetje grassig. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er in ieder geval niet smakelijk uit haha!

    The Food Junk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, een groene smoothie gaat er bij mij altijd wel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen

Een reactie posten