Gehaktbrood met ei en champignons - van Evert

"Wie is Evert?" denk je nu misschien... Ik bedoel Evert te Pas, een van de chefs van De makkelijke maaltijd van 24Kitchen. Evert maakt altijd een heerlijke Hollandse maaltijd en hij brengt mij vaak op leuke ideetjes..

Een leuk brood om bijvoorbeeld bij de Paasbrunch op tafel te zetten.


Ingrediënten:
5 eieren
1 ui
1 teentje knoflook
250 g champignons
olijfolie om in te bakken
2 tl provençaalse kruiden
500 g rundergehakt
15 gram haver-/tarwezemelen
1 el mosterd
1 tl kerriepoeder
1 tl paprikapoeder
zout naar smaak

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 °C.
Breng een pan water aan de kook, schep 4 eieren erin en kook ze circa 5 minuten.
Giet de eieren af en leg ze in een kom met koud water. (zo blijven ze goed koud van binnen)

Pel en snipper de ui. Pel en snijd de knoflook fijn. Snijd de champignons in vieren.
Verhit een scheut olie in een hapjespan en bak de champignons, ui, knoflook en Provençaalse kruiden circa 5 minuten. Breng op smaak met een beetje peper.

Haal de gekookte eieren uit het water en pel ze.

Meng in een kom het gehakt met de zemelen, het resterende ei, de helft van de mosterd, kerriepoeder, paprikapoeder, zout en de gebakken champignons.
Verdeel een derde van het gehakt in de cakevorm, leg hier de gekookte eieren op en dek af met de rest van het gehakt. Schuif de cakevorm in de oven en bak het gehakt in de oven in circa 30 minuten gaar.

Tip die ik van Evert persoonlijk kreeg: Maak mini-gehaktbroodjes die je per persoon kunt serveren!

Reacties

  1. Hoi Martine,
    Lijkt me lekker. Als ik het recept goed lees, houd ik een halve eetlepel mosterd over?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten