Gevulde eieren


Een van mijn favoriete 'hapjes' is een gevuld ei. Een hapje dat direct vult en niet heel moeilijk hoeft te zijn om te bereiden. Onlangs maakte ik 3 verschillende variaties, die ik de komende tijd alle drie zal delen. Vandaag begin ik met het 'gewone gevulde ei'...

Ingrediënten:
10 eieren maat S
10 gram mosterd
1 tl kerriepoeder
1 tl paprikapoeder
50 gram  mayonaise
20 gram crème fraîche
witte peper
optioneel: zoete chilisaus

Bereiding:
Doe de eieren in een grote pan met koud water en breng dit water aan de kook. Kook de eieren 8 minuten en laat ze daarna schrikken met koud water. Laat de eieren afkoelen.
Pel de eieren voorzichtig en halveer ze in de lengte. Verwijder met een theelepel het eigeel. Prak het eigeel en meng dit met de mosterd, kerriepoeder, paprikapoeder, crème fraîche en mayonaise. Breng op smaak met wat witte peper en zout.
Schep het mengsel in een spuitzak en verdeel het over de eieren. Wanneer je geen spuitzak hebt, kun je ook een diepvrieszakje gebruiken waarvan je het puntje afknipt.
Om de eieren iets meer pit te geven kun je bovenop een heel klein beetje chilisaus druppelen!

Tip: Roer met een lepel door de pan zodra het water gaat koken en houd dit 2 minuten vol. Op deze manier ontstaat er een soort 'draaikolk', waardoor de dooiers mooi in het midden van het ei komen te zitten.

Reacties

  1. Interessant om te lezen hoe je ondanks je dieet toch smakelijke dingen weet te maken!
    Dit lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten