Peppadews gevuld met roomkaas

Een ware traktatie, die peppadews gevuld met roomkaas. Enige jaren geleden waren deze alleen te koop in een delicatessenzaak, maar tegenwoordig zijn ze te koop bij iedere supermarkt.
De kwaliteit onderling verschilt nogal, al wil de prijs niet altijd wat zeggen over de kwaliteit. Maar waar je ze ook koopt, goedkoop zijn ze niet.


Wat was ik dus blij toen ook de potjes ongevulde peppadews in de schappen verschenen! De variant die ik nu gebruikte kocht ik bij AH.

Ingrediënten:
100 gram uitgelekte peppadews (± 16 stuks)
100 gram roomkaas

Bereiding:
Laat 16 peppadews omgekeerd uitlekken op een stuk keukenrol. Schep de roomkaas in een klein diepvrieszakje en knip het uiterste puntje eraf. Je hebt nu een heel handig spuitzakje, waarmee je de pepertjes eenvoudig kunt vullen.

Tip: Verwijder met de achterkant van een theelepel de eventuele zaadjes uit de peppadews voordat je ze vult.

Reacties

  1. Dank je wel voor deze creatie. Dat zal smaken.Mmmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb ze elk jaar in de tuin staan
    ik doe door de roomkaas een teentje knoflook en een theelepel tijm
    mocht je ze ook in je tuin willen,geef maar een gil
    mvg:hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze moeten in dat geval op het balkon (op het zuiden). De ervaring leert dat maar weinig planten het daar goed doen!

      Verwijderen
  3. Hallo,
    Mag ik vragen waar de de zaadjes kan kopen om deze te kweken?
    Mvg Annick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het tuincentrum? Geen idee of deze in Nederland verkocht worden... Ik koop ze in een pot :D

      Verwijderen

Een reactie posten