Omelet met paddestoelen

Wist je dat een omelet met groenten een complete maaltijd is? Het is makkelijk klaar te maken, bevat weinig zout en is ook nog eens lekker en gezond.
In de omelet van vandaag gebruikte ik verschillende paddenstoelen, maar champignons kan natuurlijk ook. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel een paar lekkere omelet-recepten op mijn blog gaan verschijnen, want ik ben fan!

Zelf gebruikte ik eigenlijk altijd weinig eieren, omdat ik nog in de veronderstelling was dat deze niet goed zijn voor je cholesterol. Gelukkig blijkt dit helemaal achterhaald te zijn, en mag ik dus regelmatig genieten van ei!

Ingrediƫnten voor 2 personen:
3 grote eieren
2 el room
1 tl Italiaanse kruiden
versgemalen peper
1 el olijfolie om in te bakken
200 gram gemengde paddenstoelen

Bereiding:
Maak de paddenstoelen schoon en snijd ze in plakjes/stukjes. Verhit de olie in een royale koekenpan en bak de paddenstoelen op middelhoog vuur. Voeg de kruiden en peper toe. Zorg dat al het vocht verdampt, maar dat het niet te hard gaat.
Klop de eieren met de room zo luchtig mogelijk. Hoe meer lucht in het mengsel, hoe luchtiger je omelet straks wordt!
Wanneer alle olie uit de pan is verdwenen voeg je nog een klein scheutje olijfolie toe. Schenk daarna het eiermengsel in de pan. Bak de omelet nu op middelhoog vuur aan de onderkant bruin en aan de bovenkant gaar. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten, afhankelijk van de grootte van je pan. Een deksel op de pan helpt om de bovenkant gaar te krijgen.
Je kunt de omelet omdraaien, maar nodig is dit niet!

Reacties