Knolselderijsticks

Dit leek me wel een originele, winterse snack. Knolselderij kennen we allemaal van de erwtensoep, maar daarnaast wordt hij weinig gebruikt. Jammer, want je kunt er diverse heerlijke gerechten mee maken. Van de knolselderij die ik overhield van de soep, maakte ik onderstaande sticks. Verrassend lekker!

Ingrediënten:
½ knolselderij
bloem
2 eieren
2-3 verkruimelde beschuiten
geraspte kaas

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden. Vet een bakplaat royaal in met olijfolie en zet deze in de oven. Schil de knolselderij en snijd er plakken van. Snijd deze vervolgens in repen. Kook deze repen 5 minuten in kokend water en giet af. Laat ze afkoelen en dep ze droog.
Zet 3 borden klaar. Doe op bord 1 de bloem, op bord 2 de losgeklopte eieren en op bord 3 het beschuitkruim met de kaas.
Haal de repen eerst door de bloem, dan door het ei en vervolgens door het beschuitkruim met kaas. Leg de staafjes in één laag naast elkaar op de bakplaat en bak ze in ongeveer 20 minuten goudbruin en gaar. Keer ze halverwege. Lekker met mayonaise of zure room met gehakte dille.

Tip: Wil je een nóg gezondere variant? Vervang de bloem door volkorenbloem óf door tarwezemelen. De sticks worden hierdoor wel iets minder krokant.

Reacties

  1. Dat ziet er heerlijk uit zeg, en het is nog gezond ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijkt mij heel erg lekker. Ik ga dit zeker uit proberen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten