Preiersalade

Op mijn menu stond bij de lunch voor vandaag: eiersalade...
Lekker hoor, daar niet van, maar eigenlijk wilde ik ook graag wat extra groenten eten vandaag...
Er lagen nog 2 preien klaar voor gebruik. Eiersalade met prei... Dat maakt preiersalade!
Om het geheel nog wat op te leuken legde ik het geheel op een onsje rosbief, maar zonder kan het ook prima.

Ingrediƫnten voor 2 personen:
2 preien (gesneden ongeveer 300 gram)
4 eieren
3 flinke el mayonaise
1 el water
1 ons rosbief
1½ tl Curry Madras van Original Spices
flinke handvol gesneden verse koriander

Bereiding:
Maak de prei schoon en snijd er dunne halve ringen van. Spoel af in een vergiet.
Laat in het vergiet en giet er langzaam een ketel kokend water over. Het meest rauwe is nu van de prei af zonder dat hij echt gekookt is. Ik vind het op deze manier lekkerder dan helemaal rauw.
Je kunt de prei eventueel ook 1 minuut blancheren of roerbakken.
Laat goed uitlekken.
Kook de eieren zolang dat het eigeel gestold is (6-8 minuten, afhankelijk van de grootte van de eieren). Laat de eieren schrikken onder koud water en pel ze.
Doe in een grote kom de mayonaise met het water en de Curry Madras. Roer door elkaar.
Knijp het water uit de prei en schep door de dressing.
Hak 3 eieren in grove stukken en schep samen met de koriander door de salade. Voeg naar wens nog wat versgemalen peper toe.
Snijd 1 ei in dunne plakken.
Verdeel de rosbief over een groot bord en schep (of stort) de preiersalade hierop. Garneer met de plakjes ei.

Een complete lunch voor 2 personen! Varieer eens met (rauwe) ham of gebraden kipfilet...

Reacties

  1. Klinkt erg lekker ga ik onthouden ik had het weekeind ook prei over.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten