Gevulde eieren met peppadew en roomkaas

Wanneer je dit recept ziet denk je misschien: 'Alweer gevulde eieren?'
Tsja... Ik vind ze zo lekker!!!
Natuurlijk heb ik wel weer een nieuwe variant bedacht! Lekker als tussendoortje of gewoon bij de lunch.

Ingrediënten:
10 eieren
100 gram roomkaas
30 gram crème fraîche
25 gram uitgelekte peppadews (5 of 6 stuks)
2-3 extra peppadews voor de garnering
versgemalen peper

Bereiding:
Kook de eieren ongeveer 7 minuten. Laat ze afkoelen in koud water en pel ze.
Snijd de eieren in de lengte doormidden en verwijder het eigeel.
Pureer in de keukenmachine het eigeel met de roomkaas, crème fraîche, peppadews en wat gemalen verse peper. (Wanneer je de smaak van de peppadews meer wilt laten overheersen, kun je er meer aan het mengsel toevoegen.)


Schep het mengsel in een spuitzak en vul de eieren ermee.
Snijd van de overgebleven peppadews dunne sliertjes en leg die voorzichtig op de gevulde eitjes.

Welke vulling vindt jij het lekkerst voor je eitjes?

Reacties

  1. Ze waren echt bijzonder lekker Martine! We hebben ervan genoten hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik zeker proberen! Misschien handig om te vermelden waar de peppadews in pot te koop zijn. De Xenos is bekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed advies! De peppadews koop ik bij AH!
    Laat je weten wat je ervan vond?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm ik heb ze net gemaakt. het leek me altijd teveel gedoe maar serieus je bent zo klaar!!!!
    Heb en beetje peterselie toegevoegd voor wat kleur en frisheid in smaak.bedankt voor t leuke recept.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten