Eieren met avocado-vulling

Jaaaaa, daar is weer een nieuwe variant op het overheerlijke gevulde eitje!

Combineer het eigeel eens met een rijpe avocado, dan wordt je gevulde eitje ineens heel anders dan anders. Avocado is romig en vet, maar toch heel gezond!

Ingrediënten:
1 avocado
6 eieren
2 tl citroensap
versgemalen peper
gedroogde peterselie voor de garnering

Bereiding:
Kook de eieren hard en laat afkoelen. Halveer de avocado en schep het vruchtvlees eruit.
Pel de eieren en schep voorzichtig het eigeel eruit. Prak dit samen met de avocado en het citroensap tot een zacht mengsel. Je kunt het ook mengen met de staafmixer, dan wordt het gladder. Voeg naar smaak peper toe.
Schep het mengsel in een spuitzakje (of een diepvrieszakje waar je een puntje afknipt) en spuit het in de eieren. Strooi voordat je ze serveert een beetje peterselie over de eieren. Als je wat vulling overhoudt is dit ook heerlijk op een cracker!

Tip: Een paar druppels tabasco door de vulling geeft je eitje nog wat meer pit...

Reacties

  1. Nathalie Lemaitre15 mei 2014 om 11:15

    Wat een heerlijk en simpel te maken ideetje! Ga ik héél zeker eens proberen! Dan kan ik ook eens doen alsof ik echt wel een keukenprinses ben... ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik net mijn avocado op gegeten ...ga t recept volgende week een proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke variatie. Ik houd wel van afwisseling.
    Je hebt altijd van die leuke ideetjes Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt heel erg lekker.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten