Kebab van lamsgehakt met een frisse saus

In een van de recepten voor het kookboek Natuurlijk samen koken gebruik ik lamsgehakt. Heerlijk vind ik dat, ondanks dat het een heel stukje kostbaarder is dan rundergehakt. Het verschil in prijs proef je ook echt in kwaliteit!
Ik had een beetje over en maakte onderstaande spiesen. Gezien de tijd van het jaar heb ik ze in de grillpan bereid, en niet op de BBQ.

Hoewel ik erg graag mijn eigen kruidenmixen samenstel, ben ik wel blij met de mixen van Original spices. Ze zijn puur en zonder zout en staan tegenwoordig bij veel supermarkten in het schap!

Ingrediƫnten voor 4 spiesen:
250 gram lamsgehakt
¾ tl Ras el Hanout van Original spices
½ ei
1 teen knoflook
1 el olijfolie
zout

Voor de saus:
50 gram Griekse yoghurt
25 gram mayonaise
scheutje citroensap
verse munt naar smaak

Bereiding:
Snipper de knoflook en meng deze met de kruiden, het ei en het zout door het gehakt.
Verdeel het in vieren en maak vier langwerpige repen.Prik hier de spiesen door.
Bestrijk het gehakt nu met de olijfolie.
(Week de spiesen in water wanneer je ze op de BBQ bereidt!)
Verhit een grillpan en bak de spiesen in ongeveer 15-20 minuten rondom gaar en bruin.

Meng de yoghurt met de mayonaise en snijd de muntblaadjes zeer fijn. Voeg aan het sausje munt en citroensap naar smaak toe.

Reacties