Geroosterde kikkererwten

Dit is de gezonde variant op borrelnootjes! In dit recept heb ik gekozen voor paprikapoeder en knoflook, maar je kunt er heerlijk mee variëren. Ontdek je eigen favoriete smaakcombinatie.

Ingrediënten:
1 pot kikkererwten (200 gram)
1 el paprikapoeder
1 tl knoflookpoeder
halve tl zout
1 el olijfolie



Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200°C. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Rooster hierop de kikkererwten 10 minuten.
Roer in een schaaltje de paprikapoeder, knoflookpoeder, het zout en de olie door elkaar. Schud de kikkererwten in de marinade en schep het geheel goed om. Verdeel ze nu opnieuw over de bakplaat en rooster de erwten nog 25 tot 40 minuten totdat ze knapperig zijn. Schud ze tijdens het bakken regelmatig even om. De erwten moeten knapperig maar niet te hard worden. Laat ze afkoelen voordat je ze serveert. (Let op: per merk kikkererwten kan de bereidingstijd wisselen. De 'nootjes' worden nog wat knapperiger als ze afgekoeld zijn.)

Op de achtergrond zie je de adoptieroman 'Carmen', geschreven door mijn man Arie de Ruiter. Warm aanbevolen! 

Reacties

  1. Maak je ook je eigen humus of falafel? Dit recept ken ik nog niet, ik zal hem eens doorspelen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een recept voor humus komt binnenkort op mijn blog. Heerlijk spul vind ik dat! Falafel staat op mijn to-do lijstje, maar daar staat nog héél veel op :D

      Verwijderen

Een reactie posten