Rolletjes van runderrookvlees en geitenkaas

Allereerst wens ik alle lezers van mijn blog een heel goed, gezond en smaakvol 2016!

Ook voor dit jaar geldt:
Heb je vragen over voeding of over een recept, schroom dan niet en stuur me een mailtje. Waar mogelijk help ik je graag!

Na een lange periode van ziekte ben ik nu gelukkig weer aan het herstellen. Dat betekent dat ik ook weer meer in de keuken kan staan en leuke recepten voor jullie kan bedenken. Ik heb dat ontzettend gemist!

Het rolletje van runderrookvlees met ei is bij veel mensen wel bekend. Logisch, want het is ook erg lekker! Maar ik zou Martine niet zijn als ik eens iets anders in runderrookvlees wilde rollen...
Na wat experimenteren kwam ik tot deze combinatie met pesto, rucola en harde geitenkaas. Verrassend lekker!

Ingrediënten voor 10 tot 12 hapjes:
100 gram runderrookvlees
100 gram harde geitenkaas
groene pesto
50 gram rucola

Bereiding:
Snijd de kaas in 10-12 gelijke repen.
Leg een plakje runderrookvlees op een bordje en probeer het dunne vlees heel te houden. Maak een dun lijntje van pesto en leg hier een paar blaadjes rucola op. Doe daarop een reepje kaas en rol het geheel nu voorzichtig op. Trek het niet te strak, dan scheurt het vlees.
Herhaal dit met alle plakjes.
Maak de overige rucola aan met wat pesto en serveer de rolletjes erop. Je kunt er eventueel nog extra pesto bij serveren.

Ook lekker als lunch!

Reacties

  1. Wat fijn dat je herstellende bent! Klinkt erg goed, dit recept :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk, ben er ook érg blij mee. Ik hoor graag wat je vond van deze combinatie!

      Verwijderen
  2. Beste wensen voor het nieuwe jaar, Martine en een goede gezondheid hé :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten