Banaan-chocolade-ijsjes

Met dit prachtige weer blijft ijs voor mij een verleiding. Helaas vind ik ijsjes meestal érg zoet en neem ik in de praktijk dus zelden meer een ijsje...
Alhoewel ik vorige week toch 2 keer bezweken ben bij een goede Italiaanse IJssalon... Maar ja, wees daar maar eens tegen bestand!

Het liefst maak ik ijsjes tegenwoordig zélf. Er is op dit moment zoveel heerlijk vers fruit te koop dat suiker vaak helemaal niet nodig is. vind je je ijsmengsel niet zoet genoeg? Voeg dan bijvoorbeeld wat vloeibare stevia toe...



Onderstaande ijsjes maakte ik in grote ijsvormpjes, maar je kunt natuurlijk ook kleinere vormpjes gebruiken en zo méér exemplaren maken!

Ingrediënten voor 2 grote of 4 kleine ijsjes:
2 middelgrote rijpe bananen
40 gram naturel kwark
10 gram cacaopoeder
stevia naar smaak

Bereiding:
Pel de bananen en breek ze in stukken in een hoge kom. Voeg de kwark en de cacao toe en meng het met een staafmixer tot een glad geheel.
Verdeel het mengsel over de ijsvormpjes en laat ze zeker enkele uren bevriezen.

Snoep smakelijk!

Reacties

Een reactie posten