Warme chocolademelk (koolhydraatarm)

In de winter kun je mij écht blij maken met een kop warme chocolademelk. Voordat ik bewust op koolhydraten ben gaan letten, dronk ik dat eigenlijk best vaak. Waar ik in een restaurant nu meestal koffie of cappuccino bestel, koos ik vroeger regelmatig voor warme chocolademelk...

Zéker op (feest)dagen wanneer er soms toch al wat gesnoept wordt, wil ik niet ook nog suikerrijke chocolademelk drinken. Ik maakte daarom een eigen koolhydraatarme variant. Eerlijk gezegd nóg gezonder zonder de pepernoten en chocolade ;-)

Ingrediënten voor 2 mokken:
2 el cacaopoeder
2-4 tl NoSugar
500 ml water
2 el slagroom

Bereiding:
Breng het water aan de kook. Verdeel de cacao en de NoSuger over de mokken. Schenk in iedere mok een flinke scheut kokend water en roer goed. Voeg nu de slagroom toe en vul de mok met de rest van het kokende water. Roer nogmaals goed door.

Fijne Sinterklaas!

Tip: De zoete smaak kan ervoor zorgen dat je meer trek krijgt in zoet... Ervaar dus zelf hoe jouw lichaam reageert!

Reacties

Een reactie posten