Goud van oud: Pittige komkommersalade

Pittige komkommersaladeVoor het hele gezin 'Chinees halen', waar gebeurt dat niet op z'n tijd? Vroeger deden wij dat eerlijk gezegd best vaak, ondanks dat het eten veel te zout was én veel smaakversterker bevat. Ook al kreeg ik er toen zelfs regelmatig ritmestoornissen van, de zin om Chinees' te eten werd er niet minder door.
Nu halen we nog maar zelden iets bij de Chinees. In de buurt is een enorm goed wokrestaurant waar we wel graag naar toe gaan. Alles vers opscheppen en ter plekke laten bereiden heeft tegenwoordig toch écht mijn voorkeur boven  de hapklare brokken van de Chinees!
Maar áls we Chinees halen, wil ik er graag een flinke portie groenten bij eten. Omdat ik niet altijd zin heb om Tjap Tjoy te bestellen, maak ik er zelf een grote salade bij. Heerlijk fris én het zorgt ervoor dat je niet te veel van de verkeerde dingen eet!


Gezellig 'Chinees halen'? Zorg voor voldoende groenten!Ingrediënten voor 2 personen:

1 komkommer
3 plakken ananas (op eigen sap)
2 el chilisaus
1 el ananassap
1 el sojasaus
1 tl limoensap
gemalen peper
zout

Bereiding:

Maak een dressing van de chilisaus, sojasaus, limoensap en ananassap. Breng op smaak met peper en zout. Als je het te pittig vindt kun je nog wat extra ananassap toevoegen.
Snijd de plakken ananas in blokjes. Snijd de komkommer in de lengte doormidden en halveer de helften nogmaals in de lengte. Verwijder nu de zaadlijsten van en snijd het vruchtvlees van de komkommer in niet al te dunne reepjes. Meng ze samen met de blokjes ananas door de dressing.

Reacties

  1. Heerlijk inderdaad deze salade. En wat een bekende foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik er soms onder moeten zetten 'De keuken van Wendy' :D

      Verwijderen
    2. Haha, nee hoor. Het ging om jouw salade deze keer ;)

      Verwijderen
  2. Mijn dochter is gek op komkommer en op salade, dus ik ga dit een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een heerlijke salade, staat op de planning. Welke chilisaus gebruik je hier, de gewone of de zoetzure?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal zoek ik het merk met de minste suiker, dus ik denk dat dat de gewone is! Het gaat om de pit, niet om het zoetje. Wil je het zoeter, dank kun je wat extra ananas toevoegen.

      Verwijderen

Een reactie posten