Smoothiesoep

Smoothiesoep
Nog niet zo lang geleden deelde ik op mijn blog het recept voor een groene smoothie zónder fruit. Om deze smoothie te maken, kocht ik een behoorlijke hoeveelheid verse groenten. Heerlijk! Maar toen ik de smoothies had gemaakt, hield ik nog veel aangebroken stukken groente over.
Wanneer ik restjes groenten heb, maak ik hier graag soep van... Ik ben namelijk een echte soepeter. Het is een makkelijke manier om veel groenten binnen te krijgen, en het smaakt zowel bij koud als bij warm weer. Het is zelfs zo dat we in onze familie een eigen gezegd hebben over soep: 'Soep is altijd lekker, zelfs al is er niks an...' 😋
Gelukkig werd deze smoothiesoep heel smakelijk!



Ingrediënten:

50 gram verse spinazie
1 venkelknol
halve stronk bleekselderij
1 liter groentebouillon
2 el olijfolie
peper en zout

Bereiding:

SmoothiesoepMaak de groenten schoon en snijd ze in grove stukken. Verhit de olie in een grote kookpan en bak de stukken bleekselderij en venkel ongeveer 3 minuten op hoog vuur terwijl je ze omschept.
Giet daarna de bouillon op de groenten en breng het geheel aan de kook. Laat de groenten ongeveer 20 minuten pruttelen tot ze allemaal goed gaar zijn. Kook de laatste 5 minuten de spinazie mee. Vermaal alles met de staafmixer tot een gladde smoothiesoep...
Breng de soep op smaak met extra peper en zout of andere verse kruiden die je in huis hebt. Natuurlijk kun je naar eigen wens vlees of vis toevoegen. Gerookte kipfilet, zalmsnippers of garnaaltjes passen er goed bij, maar ook soepballetjes zijn natuurlijk altijd lekker!



Moederdag 2018

Reacties